Kadri Vaas: „Kas kultuurkapitali ehitustoetus peaks minema mõne grandioosse suurehitise tarvis või on jäänud meil palju väikseid asju tegemata? Kaldun arvama, et viimast. “
2020. aastal on Eesti Kultuurkapital taas kuulutanud välja üleriigiliselt tähtsate ehitiste ideekonkursi, et neid osaliselt toetada kultuurkapitali rahaga. Esimeses, 1996. aastal koostatud nimekirjas oli kolm hoonet: Kumu, Eesti Rahva Muuseum ja Eesti muusika- ja teatriakadeemia. Nende rahastamisega ühines kulka 2002. aastal. Nüüd, kui…
Markéta Pášmová: „Zlíni laste- ja noortefilmide festivali missioon on avardada silmaringi ja pakkuda kvaliteetset alternatiivi tavaliselt kättesaadavale valikule.“
Tšehhis Zlíni linnas toimus tänavu juba 60. korda maailma vanim (ja nende endi väitel ka kõige suurem) laste- ja noortefilmide festival. 60 aastat katkematut traditsiooni on midagi sellist, mida on filmimaailmas ette näidata üldse väga vähestel festivalidel. Meie oma PÖFFil on võrdluseks saabumas 24. aastakäik.
Väike Zlíni linn toetub…
Ameerika kollases uudisvoos teeb kõige imetabasemate väärtegudega ilma Florida mees ehk Florida Man, kelle rohkeid seiklusi kajastatakse talle eraldi pühendatud Twitteri konto @_FloridaMan alt. „Florida mees vahistati rünnaku eest surmava relvaga pärast krokodilli sisse viskamist kiirtoiduketi Wendy’s autoteenindusaknast“ või „Florida mees maalis Tampa Bay krabide peale Hillary Clintoni…
Arste on filmides kujutatud nii heade kui halbadena, aga kaasaja paranoilises õhkkonnas on filmikunstis siirast ja heatahtlikku arsti järjest keerulisem leida.
Kriisijärgsetes tulevikuennustustes ollakse enamjaolt ühisel nõul ühes asjas: internet jääb senisest enam meie elu reguleerima ka pärast piirangute lõppu. Füüsilised teenuse- ja kaubapakkujad peavad läbi mõtlema, milline saab olema nende funktsioneerimismudel koroonajärgses maailmas. Nii ka filmisektoris.
Suures filmiäris lahvatas sõda, kui Universal otsustas tuua filmi „Trollide maailmaturnee“1 hõreda kinolevi…
Kuidas sattus HÕFFi programmi selline film nagu „Õiglus“?
HÕFF keskendub alati žanrifilmi eri suundade ja stiilide propageerimisele, samuti soovime tänavu esile tuua Eestis viimasel ajal valminud žanritoodangut. Seetõttu tundus õige tuua festivalile ka Toomas Aria „Õiglus“, mida eelmise aasta lõpus näidati ainult valitud seltskonnale. „Õiglust“ on väga kerge…
Kadri Vaas: „Esimene asi, millega filmitegijad end elus hoiavad, kui ei saa kunsti teha, on reklaam – ja need sissetulekuallikad on täiesti kokku kuivanud.“
Filmikunstis on päevakajaline viirusetemaatika vähe kajastust leidnud. Ilmselt on siin probleem samasugune nagu näiteks radiatsioonifilmide puhul: kuidas kujutada atraktiivsel moel vaenlast, keda pole näha? Viiruste nähtamatuse tõttu on filmitegijate kujutlusvõime taandunud mehele, kes näeb mikroskoobist, kuidas üks ebamäärase kujuga plönn sööb ära kõik teised enda ümber, mille peale…
Euroopa filmiauhinnad Berliinis, 7. XII 2019.
Euroopa filmiauhindade jagamisel on mind tihti tabanud hämmeldus, sest mul ei ole olnud võimalik aru saada, kas nende auhindadega tahetakse akent Euroopasse suuremaks raiuda või hoopis kinni naelutada. Kuna Euroopa filmitööstus on teistest, näiteks Hiina või Ameerika omast, väiksem, nii et selle maht…
Beau Willimon: „Põhiliselt huvitavad mind suured unistajad, kes tahavad korda saata suuri tegusid ja see tundub olevat mu tööd läbiv motiiv.“
Ameerika stsenarist ja näitekirjanik Beau Willimon ei ole ilmselt jõude istumisega harjunud. Noore mehena on ta juba teist ametiaega Ameerika stsenaristide gildi esimees, aga seekord tuleb meil juttu tema muljetavaldavast stsenaristitööst teatris, filmis, televisioonis. Willimoni tuntakse ilmselt kõige rohkem hinnatud poliitsarja „Kaardimaja“1 juhi ehk showrunner’ina ja…
Kultuuris, ka filmivaldkonnas, räägitakse kahetsusväärselt palju rahast – kui palju miski (maksumaksjale) maksma läheb, kui suur on kassatulu, millised on staaride palgad või läbimüük. Selle joonlauaga üritatakse mõõta kunstilist panust, mis on ette määratud läbikukkumisele, kuna enamasti ei võeta arvesse kultuuriloolist tähtsust, pikka perspektiivi, suuremat tähendust.…
Winterthuri lühifilmide festival tõi taas pähe mõtted selle filmiliigi funktsioonist filmimaailmas.
Winterthuri lühifilmide festival „Kurzfilmtage Winterthur“, 3. – 8. november, 2019, Šveits.
Lühifilmide käsitlemisel ja nende mõtestamisel võib olla mitu vaatenurka. Üks neist, ja selgelt kõige levinum, näikse olevat viis näha lühifilmi omamoodi proovitööna, hüppelauana täispikkade filmide põhjatusse (ja mõne arvates röövkalarohkesse) basseini. Lühifilm on sellises tõlgenduses justkui kondiproov, võimalus režissööril end odavamas ja napimas mahus tõestada…
2015. aastal tuli Austraalia Queenslandi ülikoolist uurimus,1 mille väitel on ekstreemsete muusikastiilide – metal, emo, punk, screamo – kuulamine inimesele rahustava loomuga.
Tänavu on mindud veel kaugemale ja teises uurimuses väidetakse, et death metal pidavat lausa rõõmu valmistama,2 ja üldse mõjuvat ekstreemmuusika kuulamine uurimisobjekti enesetundele sama hästi nagu vaikuses istumine.
Teadusuuringu tulemus seab kahtluse alla…
Eelmisest nädalast jäi meelde lugu sellest, kuidas tuttav koolilaps läks sõbra juurde sünnipäevale, aga saadeti sealt koju tagasi, sest selgus, et ta oli midagi sassi ajanud. Sünnipäevale kutsuti küll, aga mitte kohale, vaid pidu oli virtuaalne ja sünnipäeva sisuks kahetunnine ühine Minecrafti sessioon üle võrgu.
Ilmselt on nii, et mida vanem põlvkond, seda šokeerivamalt selline uudis…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.