Festival “NYYD ‘05”: KRONOS QUARTET (San Francisco) Estonia kontserdisaalis 19. X.
Möödunud nädala kolmapäeval Estonia kontserdisaali sisse astudes ei uskunud ma oma silmi. Kas on võimalik, et keelpillikvartetti tuleb kuulama pea täissaal publikut? Aga nii see tõesti oli. Üldiselt arvestan kvartetikontserti kuulama minnes juba ette sellega, et saan ühe käega mõnusalt naabertooli seljatoele nõjatuda, ent paraku (esinejate seisukohalt aga pigem õnneks!) istus Kronos Quarteti (David Harrington viiulil, John Sherba viiulil, Hank Dutt…
EMA sügisfestival: kompositsioonitudengite looming EMA kammersaalis 6. X.
EMA sügisfestivali raames aset leidnud kompositsioonitudengite heliteoste kontsert EMA kammersaalis pakkus mitmeid positiivseid üllatusi. Taavi Pärteli (1972) teos “Sa läksid ja ei tule enam iial” (2004) äratas tähelepanu oma huvitava esituskoosseisuga. Millegipärast tekkisid allakirjutanul teost kuulates assotsiatsioonid Michael Nymani keelpillikvartettidega. Sarnaselt Nymanile mõjub ka Pärteli teos oma selge struktuuri ning omapärase harmooniapildiga.
Kontserdisarjas “Ajaloo ilu – Johann Sebastian Bach”: CORELLI CONSORT ja solistid Kadrioru lossis 17. IX.
Barokkansambel Corelli Consort (Lasma Meldere viiul, Mail Sildos viiul, Martti Mägi vioola, Tõnu Jõesaar tšello, Jüri Lepp kontrabass) tõmbas möödunud laupäeval Kadrioru lossis oma hooaja käima esimese kontserdiga sarjast “Ajaloo ilu”. Seekordne kava oli täielikult pühendatud Johann Sebastian Bachi loomingule põhirõhuga tema klavessiinikontsertidel.
XI KURESSAARE KAMMERMUUSIKA PÄEVAD 9. ? 13. VIII.
Tänavune festival Kuressaares, järjekorranumbrilt juba üheteistkümnes, tõi publiku ette hulgaliselt põnevaid artiste, kuid püstitas ka olulise tähise oma senises ajaloos. Nimelt üllitasid festivali korraldajad esmakordselt duubel-CD pealkirjaga ?Kuressaare kammermuusika päevad 10?, mis sisaldab parimaid live-salvestisi sellistelt maailmatasemega muusikutelt ja kollektiividelt nagu Alexandre Tharaud, Bartók Quartet, Martin Kasik, Quatuor Parisii, Trio Mediæval jpt.
Sarjas ?Bravissimo!?: TALLINNA KAMMERORKESTER ja ARTO NORAS (t?ello, Soome) ANDRES MUSTONENI juhatusel Tallinna Metodisti kirikus 25. V.
Kontsert Tallinna Metodisti kirikus sarjast ?Bravissimo!? oli ühtlasi Tallinna Filharmoonia hooaja lõppkontsert, mis pakkus kõrgetasemelise muusikaelamuse. Publiku ette astusid Tallinna Kammerorkester Andres Mustoneni juhatusel ning solistina Arto Noras (t?ello) Soomest.
ARTHUR HONEGGERI oratoorium ?JEANNE D?ARC TULERIIDAL?: Vanemuise sümfooniaorkester, koorid ja solistid ANU TALI dirigeerimisel Estonia kontserdisaalis 11. V.
NYYD Ensemble?i ja EESTI FILHARMOONIA KAMMERKOORI kontsert ?Schumann-Abend? OLARI ELTSI dirigeerimisel 6. III Vanalinnastuudios.
NYYD Ensemble?i esinemised on enamasti kujunenud Eesti muusikaelus omaette muusikalis-filosoofiliseks sündmuseks, mis väljub tihti n-ö tavakontserdi raamidest. Alati leiab see koosseis ?miski?, mis seob esitatava muusika tervikuks mõne kandva mõtte või idee läbi. Nii ka 6. III kõlanud ?Schumann-Abend?il?, kus tulid ettekandele teosed, mis olid seotud õhtu, öö ja Robert Schumanni loominguga.
Kontserdisarjas ?Diplomaatilised noodid/Argentiina? Luis Ascot (klaver, Argentiina) Mustpeade majas 15. II.
Kontserdisari ?Diplomaatilised noodid? on pakkunud Eesti kuulajatele pikka aega eksootilisi muusikaelamusi, hiljuti kõlas pianist Luis Ascoti sooloõhtu. Ei juhtu just tihti, et nimekas Lõuna-Ameerika muusik Eestis kontserdi annab ja seda veel Argentiina saatkonna lahkel toetusel kuulajaile tasuta.
Vaid poliitikud vajavad monumenti kohe ja kiiresti
30. I lõppes Tallinna linna ja vabariigi valimiskomisjoni korraldatud rahvaküsitlus. 5090 inimesest andis 77% oma hääle selle poolt, et kavandatav monument vabadusele kerkiks Tallinna Vabaduse väljakule. Küsitlus pälvis palju kriitikat nii sotsioloogidelt kui ka meedialt, kuid näitas esmakordselt sedagi, kas rahvas (tallinlased) peab sambapüstitamist oluliseks. Huvipuuduse põhjustas kindlasti ikka veel paljude hõivatus oma elujärje parandamise ja kindlustamisega, mistõttu muu ühiskonnas toimuv taandub teisejärguliseks. Ent…
Bach võttis Vivaldilt rohkesti ?nitti.
Festival ?opeNBaroque?: kontsert ?BACH ja VIVALDI? Estonias 5. II, Alexander Paley (klaver, USA), Patrick Gallois (flööt, Prantsusmaa) ning ansambel Andres Mustoneni (viiul) juhtimisel koosseisus Kristel Eeroja-Põldoja (viiul), Eva Punder (viiul), Meelis Orgse (viiul), Kristiina Talen (vioola), Peeter Klaas (t?ello), Mati Lukk (kontrabass) ja Ivo Sillamaa (klavessiin). Kavas Bachi ja Vivaldi instrumentaalkontserdid.
ERSO kontsert ?Kangelase elu? ARVO VOLMERI dirigeerimisel Estonia kontserdisaalis 28. I, solist BORISS BROVTSÕN (viiul, Venemaa), kavas Vaughan Williamsi, Elgari ja R. Straussi teosed.
Estonias ERSO muusikute ettekandes kõlanud sümfoonilise muusika kava, ?Kangelase elu? juhatas orkestri kauaaegne peadirigent ja kunstiline juht Arvo Volmer. Üldpealkirja all tulid esitusele Ralph Vaughan Williamsi avamäng süidist ?Herilased?, Edward Elgari Viiulikontsert (kaastegevana viiulisolist Boriss Brovtsõn) ja Richard Straussi sümfooniline poeem ?Kangelase elu?.
TRIO DE JANEIRO (Jaak Lutsoja akordionil, Teet Raik kitarril ja Ara Yaralyan konntrabassil) ning HELIN-MARI ARDERI (vokaal) kontsert ?Minu Brasiila? Tallinna raekojas 15. I, kavas bossa nova?d ja sambad Brasiiliast, Prantsusmaalt, Itaaliast ning Eestist.
Elavas ettekandes bossa nova-muusikat esitatakse Eestis suhteliselt harva. Enamasti kuuleb ju helikonserve välismaiste artistide esituses jutuvada sisse taustamuusikana kohvikutes ja restoranides. Brasiilias ja mujal maailmas 1950ndate lõpus kesk- ja kõrgklassi hulgas levima hakanud muusikastiili parimaid näiteid võis…
?TALLINNA KEELPILLIKVARTETT 20? raekojas 31. XII.
Lõppenud aasta viimasel päeval leidis aset Tallinna Keelpillikvarteti kontsert raekoja saalis. Kontserdi peapõhjuseks oli kahtlemata ansambli 20. sünnipäev. Siinkohal teadmiseks, et Tallinna Keelpillikvarteti debüütkontsert leidis aset Rägavere mõisas 1985. aasta alguses, kuid ühine musitseerimine algas juba 1984. aasta sügisest.
?TALLINNA KEELPILLIKVARTETT 20? raekojas 31. XII.
Lõppenud aasta viimasel päeval leidis aset Tallinna Keelpillikvarteti kontsert raekoja saalis. Kontserdi peapõhjuseks oli kahtlemata ansambli 20. sünnipäev. Siinkohal teadmiseks, et Tallinna Keelpillikvarteti debüütkontsert leidis aset Rägavere mõisas 1985. aasta alguses, kuid ühine musitseerimine algas juba 1984. aasta sügisest.
Taavo Remmeli (kontrabass) kontsert ?Mõtted? Kanuti Gildi saalis 30. IX.
Paljud inimesed kipuvad ehk arvama, et kõige igavam muusikainstrument maailmas on kontrabass. Põhiliselt saatepillina kasutuses olevana, usaldatakse sellele instrumendile meloodiaveeretamist haruharva, põhjusena pilli madal tämber ja kohati halvasti tajutav intonatsioon. Ja lõpuks ? kui kontrabass soleerima hakkaks, kes siis talle saadet mängiks, kuna muusika rusikareegli kohaselt mängib saatepill madalamas registris kui solist. (Juba tunnen, kuidas kontrabassimängijad minu jutu peale vaikselt…
Kontserdisarja ?Niguliste suvemuusika 2004? raames astusid 27. VIII publiku ette Mihkel Peäske (flööt) ja Jana Peäske (klaver).
Mihkel Peäske on eesti kontserdipublikule rohkem tuntud ERSO flöödisolistina ja NYYDEnsemble?i liikmena kui interpreedina kammerduo koosseisus. Seda suurem oli aga avastamisrõõm kuulda neid musitseerimas klassikalises flöödi-klaverikoosseisus, kelle ettekandes kõlas kirju bukett flöödimuusikatmitmestajastust.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.