Igaühele meist on antud oma aeg ning keegi ei tea, kui pikk see on. Nooruses elatakse sageli justkui igavesti, aega muretult sinna-tänna, tühjale-tähjale kulutades, mõtlemata, et aeg ei ole lõputu. Kuid on ka inimesi, kes sihipäraselt liikudes ning järjekindlalt toimetades palju jõuavad, eriti kui neile on antud pikk elu. Just nõnda on minu meelest kulgenud ja tegutsenud muusikateadlane ja pedagoog Merike Vaitmaa.
Peamine valdkond, millega Merike Vaitmaa on end eesti kultuurilukku…
Tartus 15 aastat tagasi alguse saanud Eesti noorte heliloojate festival on laienenud Eesti heliloojate festivaliks ning toonud kuulajate ette ka välisheliloojaid ja külalisansambleid. 15. toimumiskorral jõuab festival publiku ette teisiti nimetatuna, püüdes täita NYYD-festivalist jäänud tühimikku. Kuidas rahastatakse rahvusvahelist nüüdismuusika festivali?
Eesti ainsa rahvusvahelise nüüdismuusika festivalina jätkab „Afekt“ NYYD-festivali traditsiooni. Kõik need aastad on Eesti heliloojate festivali rahastanud Tartu linn, kultuuriministeerium ja Eesti kultuurkapital. Aga selleks, et teha suurt rahvusvahelist…
Weekend Guitar Trio (koosseisus Robert Jürjendal, Mart Soo, Tõnis Leemets) 20. aastapäeva kontserdid 2. III Estonia kontserdisaalis ja 5. III Vanemuise kontserdimajas.
Kui ma kunagi ammu Weekend Guitar Triot esimest korda kuulsin, siis, mäletan, et mõtlesin midagi umbes seesugust, et levimuusika vaatevinklist võib see minimalistlik motiivikeste korrutamine ju täitsa huvitav ja omanäoline olla, kuid tõsisema muusika poole pealt seal küll midagi eriti originaalset ei paista. „Teed”, asjaosaliste väitel nende kahekümne aasta…
Eesti Kontserdi ja Vanemuise sümfooniaorkestri hooaja lõppkontsert: Ivi Ots (viiul), dirigent Paul Mägi ja Vanemuise Sümfooniaorkester 18. V Vanemuise kontserdimajas.
Täpselt nädal tagasi oli Vanemuise kontserdimajas hooaja lõppkontsert. Mängis teatri sümfooniaorkester peadirigendi Paul Mägi juhatusel. Kontserdile eelnes raamatuesitlus – Vanemuise endise juhi Jaak Villeri „Erich Kõlar: Kuulake ennast muusikasse”. See on Tartu teatri pikaaegse peadirigendi Erich Kõlari elu ja tegevust käsitlev teos. Raamatu „aines” ehk lugupeetud maestro, kellel oli samal päeval…
Lavastaja Albert-André Lheureux Vanemuises
Homme on Vanemuises taas esietendus, lavale tuleb Jules Massenet’ „Werther”, Eestis seni esitamata ooper. Lavastaja on AlbertAndré Lheureux, kelle esimene koostöö eesti muusikateatriga oli 1998. aastal Estonias Bizet’ ooper „Carmen”. Tollal tekkinud side dirigent Paul Mäe ja kunstnik Liina Keevallikuga on nüüd andnud järje Tartus.
Albert-André Lheureux: Nägin siinseid lavastusi, nt tantsuetendusi „Carrrmen!”, „Casanova”, ooperit „Maria Stuarda” jne – mulle need väga meeldisid. Ka siinsed muusikalid on hästi…
Möödunud nädalal andis Vanemuises meistriklassitunde laulupedagoog Jenny Anvelt. Gruusias sündinud, siis Eestisse sattunud ja kümme aastat Estonia solistina säranud daam on laulnud oma esimesel siinsel etendusel koos Georg Otsaga, keda ta meenutab hea sõnaga nagu teisigi endisi Estonia kolleege. Nüüdseks on ta juba 30 aastat elanud Itaalias ja töötanud viimased 15 aastat laulupedagoogina Milano konservatooriumis. Praegu on seal tema juhendada 17 tudengit, nende seas ka mõni Eestist.
Tartusse tuli Anvelt Vanemuise…
Tanel Joamets on üks sagedamini välismaal esinev klassikalise muusika interpreet Eestis. Sirp palus vahendada veidi tema reisimise ja klaverimänguga seotud mõtteid.
Jõudsid hiljuti tagasi järjekordselt turneelt Venemaa Kaug-Idast. Kuidas läks? Missugused tingimused ja publik seal üldse on?
Läks väga toredasti, enamik esinemispaiku olid juba tuttavad – see oli mu kuues Kaug-Ida turnee. Mul on oma fännid, kes alati kuulama tulevad, kuid muidugi on iga kord ka uusi kuulajaid. Eriti hästi on iga…
Ants Üleoja ja Alo Ritsingu 75. sünnipäeva kontserdid Pärnu, Tartu, Tallinna ja Jõhvi kontserdimajas. Laulsid Eesti Rahvusmeeskoor, Tartu Akadeemiline Meeskoor ja Inseneride Meeskoor.
Ilmaelus on imelikke kokkusattumusi. Üks seesugustest on, et meie parimate meeskooride parimad dirigendid on sündinud samal aastal kahenädalase vahega. Ka nende sünnikodud pole teineteisest mitte väga kaugel, umbes sada kilomeetrit. Kõlab nagu tuntud peatükk saksa muusika ajaloost …
Mirjam Tally esimese autoriplaadi ilmumisest on möödas kaheksa aastat, terve igavik pidevalt kirjutava loomeinimese elus. Eriti aktiivselt on ta loonud viimastel aastatel, eelkõige orkestrile, seega on soov tehtu helikandjale koondada ja kättesaadavaks teha arusaadav. Mõlema plaadi ümbriselt vaatab vastu, justkui vahepeal üldsegi mitte vanemaks saanud inimene, muusika aga erineb suuresti.
Verdi Reekviem: Vanemuise sümfooniaorkester ja ooperikoor, RAM ja Eesti Kontsertkoor, solistid Irina Vaštšenko (Venemaa), Valentina Kremen, Juhan Tralla (Saksamaa) ja Kristjan Mõisnik (Soome), dirigent Paul Mägi. 9. IX Vanemuise kontserdimajas.
Vanemuise sümfooniaorkestri tänavuse hooaja avakontserdid 9. septembril Vanemuise kontserdimajas ning seejärel Jõhvis ja Tallinna Kaarli kirikus olid ühtlasi Paul Mäe avakontserdid Vanemuise uue muusikajuhina. Kava oli grandioosne, lisaks Giuseppe Verdi Reekviemile esitati Tartus ja Jõhvis tema ooperite „Saatuse jõud”, „Luisa Miller”…
Roman Hovenbitzer tõi eile Vanemuises välja Donizetti ooperi „Maria Stuarda”.
5. mail esietendus Vanemuises Gaetano Donizetti ooper „Maria Stuarda”, muusikajuht ja dirigent Mihkel Kütson ning lavastaja Roman Hovenbitzer Saksamaalt. Hovenbitzeri käe all on Vanemuises etendunud ka muusikal „Ämbliknaise suudlus” (2009). Positiivne kogemus ja head mälestused tehtust tõid koostööle järje. Tulvil positiivseid emotsioone oli lavastaja nüüdki, esietenduse eel.
Roman Hovenbitzer: On tore, et Paavo Nõgene pakkus mulle siin ooperi lavastada. Mulle meeldis siin, muidu…
Märt-Matis Lillega vestleb Virge Joamets
Eesti muusika päevad 21. – 26. märtsini on taas eesti heliloojate pidunädal (kava vt lk 26). Tänavu toimub festival valvsate naabrite silme all: külla tuleb muusikuid Lätist, Soomest, Rootsist ja Venemaalt. Keskne roll on aga endiselt meie heliloojatel ja interpreetidel. Festivali ainsal autorikontserdil kõlab MärtMatis Lille looming 22. märtsil Mustamäe kultuurikeskuses Kaja (programmi „Tallinn – Euroopa kultuuripealinn 2011” sarjas „Resideeruv helilooja igale Tallinna linnaosale”). Tema…
Vastab Kadri LeivategijaSellel sügisel sai täielikult remonditud meie koolimaja. Tegemist on Euroopa Liidu rahaga ERD F tõukefondist. Samast fondist pärit raha eest oleme saanud ja saamas juurde helitehnikat, täiendanud raamatukogu ja pilliparki. Viimane on praegu väga suur probleem: pillide ost riigihanke korras on väga komplitseeritud, väga heade pillide hankimine on sellega takistatud. Pillid peaksid aga kindlasti olema kvaliteetsed. Vaja oleks välja vahetada klavereid, juurde oleks vaja saksofone, kuna juurde on…
Eesti noorte heliloojate loomingu festival 4. – 7. VI Tartu Jaani kirikus
Juuni algul kõlas Tartus Jaani kirikus taas nüüdismuusika: tegu oli aastast 2002 toimuva eesti noorte heliloojate loomingule pühendatud festivaliga, seega juba kaheksandat korda. Nagu ikka, olid kavas nii kontserdid kui ka õpituba, kus sel korral tutvustas Helena Tulve (oli külaline ka esimesel festivalil) oma orkestriteost „Extinction des choses vues” („Kogu nähtu kustumine”).
Tartu Elleri koolil on saanud tavaks lõpetada õppeaasta “Tulevikumuusikute” festivaliga, mis võimaldab esile tuua ja tunnustada aasta jooksul konkurssidel edukalt esinenud õpilasi. Tänavusel festivalil liitusid Elleri kooli õppuritega noored muusikud Tallinna muusikakeskkoolist.
Tartu kooli direktori Kadri Leivategija sõnul tuli mõte kaasata teise kooli õpilasi kohapeal: “See festival on juba aastaid olnud väga populaarne. Mõte festivali laiendada tuli soovist väärikalt tunnustada noorte interpreetide tööd, kuulata ja nautida heas esituses muusikat. Aastaid on…
MODERNISMI PIDUNÄDAL Tartus 7. ? 14. III.
14. III pandi Tartu Jaani kirikus Poulenci ?Gloria?ga? pidulik punkt Elleri kooli stiili pidunädalatele. 2002. aastal barokiga alanud ning klassitsismi ja romantismi ületanud tee oli jõudnud oma lõpuni, modernismini.
Taavi Tampuu ? konsul, Alla Popova ? Butterfly, Karmen Puis ? Suzuki. Alan Proosa
Emajõe Ateena ooperilaev Väike Vanemuine purjetab käesoleval hooajal rõõmsalt itaalia lipu all. Hooaeg algas 24. IX esietendunud Giacomo Puccini ?Madame Butterflyga?, sellele lisanduvad oktoobri lõpus Verdi ?traviata? ning aprillis soendatakse üles kaks aastat tagasi esietendunud Verdi ?Maskiball?.
14. ? 16. V toimus Tartus ja Tallinnas akordioni minifestival. Esinesid Eesti Muusikaakadeemia Tartu filiaali ning Sibeliuse Akadeemia (SA) akordionistid. Lisaks kontsertidele oli Elleri-koolis meistrikursus, kus õpilasi juhendas 1977. aastal SA akordioniosakonna rajaja, teenekas interpreet prof. Matti Rantanen. Festivali korraldas EMA Tartu filiaali akordioniõppejõud Külli Kudu, kes on lõpetanud akordioni erialal Tartu muusikakooli ning seejärel õppinud SAs, neist kaks viimast aastat Matti Ran-
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.