Pealelend: Heili Vaus-Tamm

Tiina Mattisen

Vahepeal moest läinud kontserdisarjad on nüüd täies hiilguses tagasi meie kontserdielu vormimas. Nii ka Tallinna Filharmoonia töös. Kas 18. veebruaril algav löök- ja puhkpillimängijate sari „Doppio passione” („Kahekordne kirg”) on inspireeritud nendele instrumentidele kirjutatud külluslikust muusikavalikust või pigem selle säravate esitajate rohkusest? Sarja juht Heili Vaus-Tamm: Eesti muusikaelus on olnud oma sarju nii lauljatel, keelpillimängijatel, dirigentidel kui ka pianistidel, aga puhk- ja löökpillimängijad on ilma jäetud. Leian, et asjata. Minu meelest on nende pillide repertuaar vägagi atraktiivne. Ja kokku sobivad need pillid ka. Pool naljaga öeldes on mõlemad veidi problemaatilised nii pillide spetsiifika kui ka isikkoosseisu tõttu. Samas on neis jälle hulga rohkem elujõudu, bravuuri ja avatust. Tihti olen oma sarjades kokku pannud eri kunstivaldkondade esindajaid. Sellest tekib sünergia, mida muidu laval ei saavuta: olukord muutub tavatult loominguliselt ja väljub veidi kontrolli alt. Aga kogu elu on selline – ei seisa kunst elust eraldi ega mängi ka pillimehed enamasti üksi. Seekord toome lavale kaks pillimeest, nende vahel peaks tekkima nii võistluslikkust kui ka teineteise loomingulist toetamist. Sellest ka sarja pealkiri „Doppio passione” ehk „Kahekordne kirg”. Avaõhtul on laval sarja kunstiline nõustaja Toomas Vavilov (klarnet) ja löökpillimängija Vambola Krigul. Ja kuna tõepoolest neile kahele pilli(rühma)le pole ühiseid teoseid palju kirjutatud, tellisime avaloo Timo Steinerilt. Seni loodu ei näita ka pille võrdselt. Steiner kirjutab aga just selle rakursiga ja on oma teose pealkirjastanud „... tunduvad liikuvana, kuigi igatsen neid paigale”. Esimene kontsert antakse koos Tallinna Kammerorkestriga.

Sarjas hakkavad esinema puhk- ja löökpillimängijad, aga kas koos ühel kontserdil või vaheldumisi kas orkestri ees soleerides või kammeransamblis, see oleneb žanrist, milles kellegi tugevus avaldub. Oodatud on nii oma- kui ka välismaa muusikud. Laupäevasel avakontserdil näitavad solistid enda ja pilli võimeid eraldi teostega veel Lutosławski „Tantsuprelüüdidega” klarnetile ja keelpilliorkestrile ning David Langi soologa „The Anvil Chorus” („Alasi koor”) löökpillidele. Kontserdi teine pool on juba järelkasvu päralt, Vambola Krigul toob Štšedrini „Carmen-süidis” välja EM TA noored löökpillimängijad. Nii et fantaasia, tulevärk ja vaimukus on sel õhtul kindlustatud. Sari hakkabki tegema koostööd üleriigilise puhkpillimängijate konkursiga, mille žüriisse on meie poolt palutud juba Eri Klas. Järgmisel, 19. aprilli kontserdil tuleb publiku ette California saksofonimängija Ashu ja 1. novembriks oleme juba kutsunud õde-venda puhk-ja löökpillimängijad Heili ja Heigo Rosina. Ka neil kontsertidel on suur osa Tallinna Kammerorkestril.

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming
Müürileht