Pealelend: Tiina Jokinen, ERPi tegevdirektor

TIINA MATTISEN

Märtsikuu lõpetab Tallinna muusikanädal (TMW), mis on seitsme aastaga kasvanud üheks suuremaks ja esineja­rohkemaks festivaliks Eestis. Selles eduloos tundub klassikapool pisut nõrgem lüli: katsetatud on eri kontserdivorme, -korraldajaid ja -paiku, paraku suurema kõlapinnata. Kui mullu esitleti Nokia kontserdimajas eesti interpreete ja Mustpeade majas meie muusikat, kokku laval üle 20 solisti-ansambli, siis tänavusest kavast, kui klassikapoolt kureerib ERP, paistab nii muusikuid kui ka teoseid vähem.

Tiina Jokinen

Tiina Jokinen

Kas vähem, aga paremini?
Tiina Jokinen: Alustuseks tuleb öelda, et ERP on Eesti klassikakorraldajatest ilmselt kõige vähem olnud kursis TMW tegemiste ja olemistega. Osalt seetõttu, et oleme samal ajal ise alati olnud seotud kas hoogsate ettevalmistustega „Oriendiks“ (nõnda, muide, ka sel aastal) või siis parajasti viibinud mõnel etnoloogilisel uurimisretkel kusagil kaugemal. Kui seekord paluti meil kureerida klassikaprogrammi, otsustasime pärast mõningast mõttepausi väljakutse vastu võtta.
Siinkohal pean vajalikuks täpsustada, et sõna „väljakutse“ on kontekstis vägagi taotluslik, sest ühendada pop-rock-etno-jazz showcase’ide paraadi ja klassikaesitlust ei ole tegelikult sugugi lihtne. Üldteada asjaolu on, et süvamuusika kipub juba oma olemuselt reaalajas jääma eelnimetatud konkureerivate sugulaste varju: ajaloo purgatooorium, tõsi küll, kaldub hiljem pigem ellu jätma klassika ja unustuse hõlma vajutama hetkel populaarse, ent see pole meile praegu lohutuseks.
Seega, mis siis on see miski, mis laseb ka süvamuusikal ses suures rahvalikumas (populaarne = rahvalik) tulevärgis särada? Miljoni dollari küsimus ja „vastust teab vaid tuul“. Et aga ERP ju teatavasti mängib klaaspärlitega nii oma festivali kui ka orkestri näol, siis lähenemegi teemale just mänguliselt. Kontserdid ei ole üksnes showcase’id, vaid läbiva ideega kokkupandud kavad, mis omakorda sobitatud vastavatesse esituspaikadesse: Rotermanni soolalaos laseme heliseda muusikalistel kristallidel (sool ju ka kristalliline aine) ning Nigulistes kui pühakojas on teemaks pühad loitsud muusikas.
Eriti suureks väljakutseks nende kontsertide kokkupanekul oli sobitada teemadesse registreerunud esinejad, aga just nimelt seda me tegime. Sestap ei ole seekord tegu eesti muusikute ja muusika esitlusega, vaid kaasatud on enamik klassikuid, kes seda soovisid, nii Hispaaniast, Soomest kui Venemaalt, ning loomulikult ka Eestist.
Kuidas me selle kõigega toime tuleme, saavad teiste hulgas otsustada armsad Sirbi lugejad, kui nad kontserte kuulama-vaatama tulevad. Oleme isegi põnevil. Nõnda siis kohtume „Klaaspärlimängul“ TMW raames! (Suvel muidugi Tartus ka :))

Festival „Klaaspärlimäng“ esitleb
„Kristallid“: The Lab Orchestra,
Olga Šiškina ( Venemaa),
Joan Martí-Frasquier (Hispaania), naiskammerkoor Sireen ja Arsise noorte­ansambel 26. III kell 19 Rotermanni soolalaos.
„Pühad loitsud“: Tanel Joamets, ansambel Floridante ja Ivo Posti,
Klaaspärlimäng Sinfonietta,
solist Riivo Kallasmaa,
dirigent Mihhail Leontjev 27. III kell 19 Nigulistes.

 

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming
Müürileht