PEALELEND: Olga Temnikova
Eelmisel aastal käisid sa Viini messil Artdepoo projektiga, seekord Temnikova ja Kasela galeriiga. Nagu pressiteatest võis lugeda, läks teil hästi, sest Temnikova ja Kasela galerii vahendamisel läks väliskogudesse teadaolevalt seni suurim kogus eesti nüüdiskunsti: „Erakollektsionäärid Austriast, Saksamaalt ja Lätist ostsid Kaido Ole, Krista Möldri ja Merike Estna ning läti kunstniku Inga Meldere teoseid. Suurimaks õnnestumiseks tuleb pidada Kaido Ole suurte maaliseeriate „Ettevaatust tikud II” (2006) ja „Kaks” (2003) omandamist Austria ja Läti ühe eramuuseumi poolt. Lisaks on mitmed tehingud veel läbirääkimiste käigus, nende seas Jaan Toomiku videote müük tähtsasse Euroopa erakogusse.” Kuidas oli teist korda Viini kunstimessil osaleda? Meil läks sel korral imehästi: ehk hakkas vilja kandma mu normeerimata tööpäev ja mitmeaastane sihikindel liikumine, tundub, et õiges suunas. Tegime väga palju eeltööd. Lihtsalt juhtus, et mitmed projektid, mida olen kaua ajanud, plahvatasid korraga. Orbiidile ilmus veel mõni värske koguja. Loomulikult tagas edu ka see, et osalesin messil teist korda. Uue ja suhteliselt tundmatu riigi tutvustamine ja kunstimüügi ajaloo tekitamine on pikaajaline protsess. Nagu ütles kord ilusti Enn Kunila: „Oleks Konrad Mägi Euroopas rohkem tuntud, oleks ka noorematel lihtsam.” Aga kahjuks ei ole.
Üks meie tegevuse fookus Eesti kunstnike rahvusvahelise kohalolemise kõrval on meie galerii kunstnike tööde kollektsionääridele välismaa kunstireiside organiseerimine, seda tegime ka nüüd Viini puhul. Usun, et see on väga tähtis samm Eesti ja laiemalt Ida-Euroopa kultuuri isolatsiooni ületamise poole. Et Eesti kunstnikud pole varem messidel sellist edu saavutanud, selles on süüdi meie kaasaegse kunsti toetussüsteem, mis üldjuhul eeldab, et galeriid peaksid oma „äritegevusega” ise hakkama saama. Eesti tagasihoidliku kunstituru baasil on keeruline rahvusvahelist mainet ehitada. Pean ütlema, et ka minu meeletust pühendumisest ei piisa. Tundub et meil Indrek Kaselaga ja meie tublil meeskonnal õnnestub tasapisi luua uut tüüpi galeriid: nii struktuuri, imago kui rahvusvahelisele kunstiturule minemise mõttes. Oleme leidnud heakskiitu ja saanud isegi mõõdukat toetust nii riigi- kui ka erasektorist. Sel aastal on meil plaanis võtta osa veel viiest või kuuest messist. Loodan, et meid toetatakse edaspidigi ja meil õnnestub samasugust intensiivsuse taset hoida. Hoidke pöialt!