Pealelend: Ott Karulin

Tambet Kaugema

Eesti Teatri Agentuur sai Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt etenduskunstide ekspordi edendamiseks kaheaastase projekti tarvis 141 000 eurot, millele lisaks panustab agentuur üheskoos partneritega 39 000 eurot. * Eksportida saab näidendeid, lavastusi ning lavastajate ja näitlejate tööd. Milline on nende kolme haru spetsiifika ja mis neist on Eestile kõige olulisem? Ott Karulin, Eesti Teatri Agentuuri juhataja: Pingerida me teinud pole, eesmärk ongi välja selgitada, mille ekspordipotentsiaal on kõige suurem. Näidendite eksportimine on mõneski mõttes ikkagi kõige lihtsam: kulutused pole autoritasudena Eestisse tuleva rahaga võrreldes kuigi suured. Lavastuste eksport on seni piirdunud enamjaolt festivalikülastustega, mille puhul sageli kaetakse vaid teatrite väljasõiduga otseselt seotud kulutused. Loovtöö ekspordi mõjutamine on ilmselt kõige keerulisem ja pikaajalisem protsess. Viidatud projekt ongi tegelikult pikema tegevusplaani algus (ekspordiplaan on koostatud aastani 2020), avaprojekti käigus püüamegi välja selgitada ekspordimehhanismid ja valdkonnale vajalikud tugiteenused.

Kuidas etenduskunstide ekspordi edendamine välja hakkab nägema? Millele raha kulutate?

Oluline on luua tugistruktuur, seega on suur osa tegevusest seotud eesti etenduskunstide turustamisega. Plaanis on katusbrändi väljatöötamine, seda toetavate materjalide, nii paberkandjal kui ka veebipõhiste valmistamine ning sellega paralleelselt on suur osa projekti eelarvest mõeldud välisprodutsentide kutsumiseks Eestisse. Viimase osas teeme koostööd vastavalt sõna- ja tantsuteatri ülevaatefestivalidega „Draama” ja „Uus tants”. Lisaks kõigele alustame ka ettevõtluskoolitustega: meie eesmärk on, et tulevikus suudaksid etendusasutused ise eksporditoetusi taotleda ning agentuuri ülesandeks jääks pigem tugiteenuste pakkumine.

Kas on riike, kuhu eksportimisele tasub Eestil rohkem panuseid teha?

Projekti kirjutades sai statistika põhjal välja valitud kolm sihtturgu: Soome, saksakeelsed maad ja Venemaa. Nüüd viiakse läbi turuuuringud, et näha, kas valitud turud on suurima ekspordipotentsiaaliga ning milline on nende spetsiifika. Valikul lähtusime agentuuri vahendatud autoriõiguste, teatrite festivalikülastuste ja „Teatrieludesse” koondatud külalislavastamise jms statistikast. Lisaks neile kolmele on tagavaraks sekundaarsed sihtturud, milleks taas statistika põhjal on Läti, Rootsi ja Tšehhi.

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming
Müürileht