Uus hooaeg: Tantsust väikeste tragöödiateni
Tallinna Linnateatri alanud 47. hooaja esietenduste kraani keeras valla Eestis elav ja töötav bulgaaria lavastaja Mladen Kiselov, kes tõi 29. oktoobril Taevalaval publiku ette Sir David Hare’i teatri- ja teleilma konflikti käsitleva peredraama „Amy seisukoht”. Homme õhtul täieneb uuslavastuste nimistu veelgi, esimest korda Tallinna Linnateatri ajaloos võetakse repertuaari nüüdistantsulavastus. Vene lavastaja ja koreograaf Saša Pepeljajev toob Hobuveskis EM TA lavakunstikooli XXV lennu üliõpilastega välja „Gizzelle”, mille lähtematerjaliks klassikalise balleti „Giselle” aluseks olnud lood ja legendid. Teades Pepeljajevi jõulist avangardistikätt, võib oodata selle armastusloo provokatiivset ja noortepärast uusverisooni.
Kevadtalvel on oodata kolme uue lavastuse esietendust, neis leiab rakendust kogu Tallinna Linnateatri trupp. Teatri peanäitejuhil Elmo Nüganenil valmib 11. veebruariks esialgu veel pealkirjata lavastus, mille tegemisel on koos trupiga valitud improvisatsiooniline tee. Paavo Piigi kirjutatud „Keti lõpp”, mis esietendub 3. märtsil Taevalaval, on tänapäevane, hõrgu absurdiga vürtsitatud lugu ühe kiirsöögiketi lõpust. Lavastab selle Priit Võigemast. „Keti lõpp” pälvis 2011. aasta näidendivõistlusel kolmanda koha.
Aleksandr Puškini kaks väikest tragöödiat värssides („Mozart ja Salieri” ning „Ihnus rüütel”) on köitnud noore lavastaja Kristjan Üksküla tähelepanu. Pealkirja „Mürk” all esietendub 17. märtsil väikeses saalis tema teine töö Tallinna Linnateatris. Kevadel on oodata veel XXV lennu üht diplomilavastust, tulemata ei jää ka suvelavastus.