Võistlus „Ehe Eesti – Eesti ettevõttele eesti nimi 2025“

Võistlus „Ehe Eesti – Eesti ettevõttele eesti nimi 2025“

Emakeele Selts koos Eesti keelenõukogu, Haridus- ja Teadusministeeriumi, Keeleameti, Eesti Interneti Sihtasutuse ja Patendiametiga kuulutab juba kümnendat korda välja ettevõttenime võistluse „Ehe Eesti – Eesti ettevõttele eesti nimi 2025“. Nimesid hinnatakse rekordilises kümnes kategoorias, uue jaotisena on lisandunud haaravaim tunnuslause.

Eestikeelsete ettevõttenimede konkurss sai alguse 2016. aastal ja tähistab sel aastal oma kümnendat sünnipäeva. Võistluse eesmärk läbi aastate on olnud juhtida ettevõtjate ja avalikkuse tähelepanu avaliku ruumi võõrkeelestumisele ning väärtustada eestikeelseid äri- ja ettevõttenimesid. 

Nimevõistluse ühe eestvedaja, Keeleameti peadirektori Ilmar Tomuski sõnul võib ettevõtmise kontseptsiooni autoriks lugeda Paul-Eerik Rummot. „Rummo idee oli, et võiksime äri- ja ettevõttenimedesse saada rohkem eesti keelt mitte riigi sunni ja karistusega, vaid positiivsuse ja tunnustuse abil,“ avab Tomusk võistluse sünni põhjuseid. Tomuski sõnul on ettevõtjad konkursi väga hästi vastu võtnud ja tunnevad tunnustuse üle alati rõõmu. „See on kindlasti oma mõju avaldanud, mis võib olla suuremgi kui mõne seaduse regulatsiooniga saavutaks,“ leiab Tomusk, et konkurss on meie ettevõtlusmaastikul jätkuvalt vajalik.

Konkursile võib tänavu esitada ka tunnuslauseid

Nimevõistluse auhind antakse juubeli puhul välja rekordilises kümnes kategoorias: tootmisettevõte, teenindusettevõte, vabaühendus, haridus- ja kultuuriasutus, aasta uustulnukas, õpilasfirma, rahvusdomeen ja kaubamärk, rahva lemmik ning uue kategooriana on lisandunud tunnuslause kategooria, kuhu ootame ettevõtete tunnus- ja reklaamlauseid.

Tunnus- ja reklaamlausete kasutamine ettevõtete turunduses ja ka nende kaubamärgistamine on aja jooksul hoogustunud. Kasvava konkurentsi tingimustes on tabavad reklaamlaused hea viis tarbijale silma jääda ja turul eristuda. Kodumaises turunduses on tähtis arvestada sihtrühma keelekasutust, huumorit ja kultuurikonteksti, mida rahvusvahelised slogan’id sageli ei taba. Emakeelsete reklaamlausete kasutamine aitab kaasa eesti keele elujõulisusele ärimaailmas ja hoiab ära ingliskeelsete väljendite liigse domineerimise.

Parimad valivad keeleinimeste kõrval ka ettevõtlusasjatundjad

Võistluse võitjad valib žürii, kuhu kuuluvad Eesti Interneti Sihtasutuse, Eesti Keele Instituudi, Eesti keelenõukogu, Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni, Emakeele Seltsi, Haridus- ja Teadusministeeriumi, Keeleameti, Patendiameti esindajad ning emakeeleõpetajad ja keeletoimetajad.

Sel aastal on žüriiliikmete nimekirja lisandunud ka Turundajate Liidu ehk TULI esindajad, kes lisavad nimede hindamisse turunduslikku vaadet.

Kandidaatide esitamise tähtaeg on 15. september 2025 otselingil, konkursi tulemused tehakse teatavaks oktoobris.

Võistluse lisainfo, statuut ja varasemad võitjad Emakeele Seltsi kodulehel https://www.emakeeleselts.ee/ehe-eesti/.

Sirp