Teod
Taavet Jansen 3. veebruaril esietendus Kanuti gildi saalis koreograafide Oksana Titova ja Taavet Janseni koostöö ?The Last Hairy?. Eelteatest ja flaierist jääb mulje, et lavastuses käib võitlus edumeelse ja ilumeelse vahel. Mis tegelikult toimub?
Lühidalt on see selline tavalise naise päev, mis algab vanniskäiguga ja lõpeb ajuoperatsiooniga. Küll kõik natuke teistmoodi võtmes ja kindlasti teistmoodi vormis. Stereotüüpide arendus ja upgrade. Sobitame lihtsaid ja minimalistlikke vorme kokku keeruliste ja suursugustega, ? nii muusikas, kostüümides kui koreograafias. Keskseks teemaks on ILU ja selle erinevad väljendusvormid.
Ehk iseloomustaksid lähemalt tantsijaid Titovat ja Pärensoni.
Nii Oksana kui Päär on tantsijatena väga hea materjal. Koreograafia sünnib suures osas ühistöös ja kuna lavastame Oksanaga kahekesi, siis on kindlasti tähtis aspekt ka see, et üks vaatab etendust väljastpoolt ja teine seestpoolt. Mõlemal tantsijal on totaalselt erinev background ja seetõttu on hetk, mil segunevad klassikaline treenitud keha (Oksana) ja kaasaegne akrobaatiline keha (Päär), midagi, mida meie lavadel näeb harva. Olen mõlema tantsijaga ka varem koos töötanud ja seetõttu mingit üllatusmomenti ei tekkinud, see-eest aga palju positiivset energiat.
?The Last Hairy? dramaturgiks on märgitud Juhan Ulfsak. Mida teeb tantsulavastuse juures dramaturg? Või kas see ongi lihtsalt tantsulavastus? Või kas lihtsalt tantsulavastust üldse ongi?
Dramaturg on inimene, kes vaatab, et kogu lavastus dramaturgiliselt jookseks, ei logiseks kuskilt. Mujal maailmas on selline inimene tantsulavastuste juures tavaline. Meil kahjuks mitte. Juhan on väga hea valik, sest tema ideed ja arvamused tantsust on minu arust vägagi omanäolised. Samas on tal endal kogemused koostööst Sa?a Pepeljajeviga ja seetõttu orienteerub ta tantsumaailmas mitte ainult vaatajana, vaid on tantsuga tuttav ka seestpoolt.
?Lihtsalt tantsulavastus? on tänapäeval pretensioonikas väljend… ?The Last Hairy? pole kindlasti ?lihtsalt? tants. Tants on lihtsalt vorm, milles oleme kõige tugevamad ja seetõttu on ka põhirõhk tantsul. Kuid tähtsal kohal on ka kostüümid ja kunstnikutöö. Koostöö Jaanika Terasmaaga on ka juba pikk. Algselt oli suur rõhk ka videol, kuid lõplikku varianti jäi suhteliselt väike osa algul planeeritud videolahendustest… seda erinevatel põhjustel.