Auhind

Tiina Mattisen

23. – 25. III toimus Vilniuses Čiurlionise-nimelises kunstide koolis rahvusvaheline noorte muusikute kammeransamblite konkurss „Pavasario sonata” („Kevadsonaat”). Osales 18 ansamblit korraldajakoolist ning Tallinna muusikakeskkoolist ja Kaunase Naujalise-nimelisest muusikagümnaasiumist. Eesti triodel läks Vilniuses väga hästi: esikoha võitsid Robert Traksmann, Marcel Johannes Kits ja Rasmus Andreas Raide (õp Marrit Gerretz-Traksmann), teise Anete Ainsaar, Mart Kuusma ja Julius Maaten (õp Natalia Sakkos) ning kolmanda Kaia Voitka, Johannes Välja ja Karl Peterson (õp Reet Ruubel). Esindusliku žürii tööd juhtis Leedu muusika- ja teatriakadeemia professor Dalia Balsytė, Eestist kuulus hindajate hulka TMKK kammeransambli osakonna juhataja Natalia Sakkos. ' Traditsiooniliselt peetakse Leedut vähemasti keelpillide osas kõige tugevamaks kolme Balti riigi seas. Kas oli õnn, et meil seekord nii hästi läks? Natalia Sakkos: Tegelikult läksid kõik need kohad leedukatega jagamisele. Ja mis puudutab taset, siis pean ütlema, et see on ühtlustunud. Kui varasematel aastatel oli tõesti nii, et Leedus olid tugevamad keelpillimängijad ja meil pianistid, siis nüüd on läinud tugevamaks nii nende klaverid kui ka meie keelpillid, näiteks muusikakeskkoolis on praegu palju väga tugevaid keelpillimängijaid. Konkursi tase oli tegelikult väga ühtlane: 18 ansamblist 17 mängisidki väga hästi. Kas Vilniuses võistlesidki üksnes triod? Ei, see oli ikka kammeransamblite konkurss, kus osalesid keelpillikvartetid, sonaadikoosseisud, kõige põnevama duona klarnet ja harf. Meil oli kaasas viis ansamblit, nendest neli olid triod ja üks viiuli-klaveri duo. Võistlus oli ühevooruline ja eeldas ühe tervikteose ettekannet. On märkimisväärne, et õpilased ei lähe sugugi lihtsama vastupanu teed, vaid mängivad vägagi tõsiseid teoseid. Näiteks meie esikohavõitjad esitasid Beethoveni Trio c-moll ilma igasuguse allahindluseta ja kolmanda koha saanud Brahmsi Trio c-moll. Nii et mängitakse täiesti professionaalset repertuaari ja saadakse sellega hakkama.

Mis tõi võidu näiteks meie triole?

Väga ere esitus! Kui silmad kinni panna, siis võis ette kujutada, et nende 16-17aastaste noorte asemel esineb professionaalne kaua kokku mänginud trio. Nad ju ongi kaua koos mänginud, alates II klassist, ja neil on kogunenud juba päris suur repertuaar.

Kas „Kevadsonaat” on uus võistlus?

Tegelikult oli see juba seitsmes, aga tänavu oli otsustatud laieneda, nii et rahvusvaheline konkurss toimus tõepoolest esimest korda ja kutsuti kõiki neid koole, kes on osalenud meie „In corpore’l”.

Kas võib öelda, et siinse „In corpore” edu on julgustanud ka leedulasi?

Jah, tänu sellele festivalile on meil tekkinud tihe kontakt Läti, Leedu, Soome ja Peterburi koolidega. Ja nüüd otsustasid leedulased oma konkurssi laiendada samale seltskonnale. Minu meelest on see osavõtjatele väga hea võimalus ennast teistega võrrelda. See tõstab märgatavalt õpilaste taset ja motivatsiooni, aga ka üldisemalt huvi koosmusitseerimise vastu, mis on väga oluline tulevases professionaalses elus. Nii et kavatseme tihedat koostööd jätkata ka tulevikus.

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming
Müürileht